Často kladené otázky
Čo by som mal urobiť, keď chcem túto reklamu vyskúšať? Všetky dostupné informácie sa nachádzajú na tejto webovej stránke v sekcii tReklama. Sú tam presne rozpísané kroky ako postupovať pri prihlasovaní a zadávaní reklamy. Svoj návrh môžete vidieť v náhľade priamo na cestovnom lístku ešte predtým, ako bude tlačený v autobusoch verejnej dopravy. Je potrebné postupovať podľa jednoduchých krokov uvedených v tejto sekcii.
V čom konkrétne je táto reklama adresná? Firmy, obchody, drobní živnostníci, prípadne organizátori kultúrnych, či športových podujatí, vedia veľmi adresne zadať reklamu, propagovať svoje výrobky alebo služby tam, kde je to najvhodnejšie. Ak má niekto napríklad obchod v konkrétnej časti mesta, tak má možnosť osloviť všetkých ľudí, ktorí tým smerom cestujú a vytlačiť reklamu určenú priamo pre nich. Vie im dať informáciu, ktorú on považuje za dôležitú. Napríklad: „Máme párky v akcii“.
Patria sem aj kultúrne podujatia a iné akcie? Do reklamy na cestovných lístkoch je možné preniesť celý kultúrny a športový život v meste, či regióne. Práve tu sa dá tiež naplno využiť cielenie tejto formy propagácie. Je tu ešte jedna výhoda, cestujúci v autobuse väčšinou nemá počas cesty čo robiť. Preto si skoro každý prečíta text na cestovnom lístku. Cestujúci to robia aj dnes, pritom sú tam len základné informačné a štatistické údaje. Je veľmi pravdepodobné, že reklamná správa pre konečného prijímateľa bude povšimnutá.
Koľko stojí táto reklama malého živnostníka a aký je jej očakávaný výsledok? Počas pilotnej prevádzky je cena jedného miesta na cestovnom lístku stanovená na 0,01 eura (0,30 Sk). Na lístku sú k dispozícii tri miesta. Je možné zaplatiť si jedno, dve, alebo všetky tri. Ich cena bude po ukončení pilotnej prevádzky upravená podľa bonity jednotlivých zastávok. Po ukončení kampane sa sčíta cena miest na konkrétne vytlačených lístkoch.
Aké sú možnosti platenia za túto reklamu? Na svoje konto v časti tReklama si posielate prevodom zo svojho bankového účtu finančné prostriedky, ktoré potom slúžia ako kredit (mininimálna suma vkladu je 10 -€) pri zadávaní a spúšťaní reklamnej kampane. Financie sa odčítavajú po vytlačení cestovných lístkov s reklamou. Celý priebeh svojej kampane, ako aj aktuálny stav kreditu môžete sledovať priamo na svojom konte na webovej stránke.
Je táto cena všade rovnaká, alebo bude rozdelená podľa bonity jednotlivých zastávok? Záleží to na atraktívnosti zastávky. Počas pilotnej prevádzky je cena pevne stanovená, ale po jej ukončení bude mať každá zastávka svoj koeficient, ohodnotenie. Na jeho základe bude stanovená cena. Hlavné autobusové nástupište je určite atraktívnejšie ako zastávka, kde občas nastúpi a vystúpi jeden človek. Cena bude preto rôzna. Počas prvého roku prevádzky systému budú založenie a správa účtu, bez poplatkov. Potom sa bude vytvorenie a správa účtu riadiť všeobecne platným cenníkom.
Potreboval by som pomôcť so sloganom a vytvorením reklamy. Systém je navrhnutý ako nízkonákladový, z tohto dôvodu systém predpokladá samostatnosť zadávateľa pri tvorbe reklamy. Týmto riešením zadávateľovi reklamy sa znižujú vstupné náklady. Samozrejme v prípade záujmu je možné osloviť agentúru, ktorá obdŕžala certifikát od spoločnosti EMtest, a.s., kde vám odporučia alebo rovno pripravia návrhy na slogany alebo texty podľa typu reklamnej kampane.
Zoznam certifikovaných agentúr: M CREO, s. r. o. (www.mcreo.sk)
Aký dlhý môže byť text na jednu kampaň? Záleží na tom, čo plánujete propagovať. V prípade dlhšieho textu musí byť použité menšie písmo, ktoré sa potom ale horšie číta. Odporúčame preto maximálne tri kratšie vety.
Čo v prípade, že na jednu zastávku pripadnú viac ako traja inzerenti naraz? Počítali sme aj s touto situáciou. Obecne negarantujeme, že reklama bude vytlačená na každom cestovnom lístku, hlavne pri zastávkach, ktoré budú viac frekventované ako iné. Obmedzenie je v množstve miest určených pre reklamu a to sú tri polia. V prípade obsadenia viac ako troch polí budú jednotlivé reklamy náhodným algoritmom rotovať, tak aby bola zabezpečená rovnomerná tlač reklamy.
Môže si viac inzerentov zadať reklamnú kampaň na tú istú zastávku? Áno, v prípade že si inzerent zvolí tzv. malý formát reklamy, t.j. zaberá jedno pole na lístku, tak na ďalších dvoch sa môžu vytlačiť reklamné oznamy druhých inzerentov.
Dá sa text kombinovať s obrázkom? Je to možné, ale keďže plocha na reklamu nie je veľmi veľká, je potrebné použiť kratší text (slogan) a jednoduchý čiernobiely obrázok.
Môžem na lístky tlačiť aj fotky svojej reštaurácie, výrobku a podobne..? Je to možné v čiernobielom formáte png, jpg a bmp.
Môžem dať vytlačiť svoju reklamu aj farebne? Technológia termotlače použitá na tlač cestovných lístkov umožňuje len čiernobiele tlačenie. Z tohto dôvodu je možné tlačiť len čiernobiele obrázky. Pri tvorbe reklamy má užívateľ v náhľade možnosť vidieť, ako bude jeho reklama na konkrétnom lístku vyzerať. Vidí vzor lístka aj so svojou reklamou, textom alebo obrázkom.
|